Twitter
RSS

"JANGAN CAKAP TANPA ILMU,KAJI DULU BARU TAHU"

Salam 1 Malaysia

Apa khabar reader semua? Sihat? Ibadah anda sempurna untuk hari ni? Solat fardhu dah ditunaikan? Sudah hendaknya, Alhamdulillah. Xkira la melayu, cina ke india tetap ada tanggungjawab masing2 nak beribadah kan. Masing2 ada kepercayaan.

Saya? Saya percaya diri sendiri , sebab ini yg buat saya BERJAYA. Saya percaya dan yakin pada diri sendiri dan yakin tuhan akan tolong saya. Anda? Anda tak yakin, anda punya suka la? Awak? Awak xpercaya, awak punya pasal la.

BISNES yg saya BUAT, saya dah kaji selidik dulu, dah RAMAI YG BUAT dan BERJAYA. Tapi knpa erk, dalam pada kita dah berjaya nih, ramai sgt yang ber"PHD"? Macam2 anda kutuk saya. Bisnes xhalal la, makan duit haram la, amik hasil titik peluh org lain la. Anda2 semua yg kutuk2 saya macamni, kerja anda tu dh tentu halal ke? jual beli anda stp hari tu xde riba' ke? bila kutuk2 org tanpa usul periksa tu dapat pahala ke?

Asyik kutuk bisnes orang, dlam sangat ke ilmu? luas sgt ke ilmu agama tuh? Dah habis khatam KITAB USUL FIQH Mazhab Shafie? Rukun jual beli tau ke ada brpa? rukun solat ingat ke? rukun nikah dah faham betul2 ke?

Macam ni la, kalau YOU XNAK BUAT, RAMAI LG YG NAK BUAT. Saya xsusah kalau u sorang xnak buat. Buat eksperimen sendiri kat umah, letak duit RM1000 dalam laci, kemudian tutup. Sebulan lepas tu baru buka dan tengok ada xapa2 perubahan atau penambahan berlaku pada duit tu?

NAK BERJAYA, KENA BUAT KEPUTUSAN. NAK KAYA, KENA ADA USAHA. NAK SENANG, KENA SUSAH DULU. NAK TERUS SUSAH, JANGAN USAHA. PADA READER2 YG NAK MAJUKAN DIRI, NAK BUAT DAN NAK USAHA I'LL SHOW YOU THE UNSTOPPABLE WAY. PM MY INBOX.




Sincerely;

-: Lily :-

Comments (0)

Post a Comment

Selamat mengomen dan mengomel!